BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Monday, May 2, 2011

PERINGATAN SIKIT ( SOB SOB SOB :'( )

sahabat yang ku hormati dan yang ku sayangi..
ingatlah kita hidup di dunia ini hanyalah sementara sahaja..
tak perlulah kamu begitu tinggi ego mu..
keras hati, sombong, dan suka membenci insan yang lain..
walaupun insan itu adalah musuh mu sekalipun..
belajarlah menghormati insan lain..
hargai dan jagalah perasaan insan lain..
kerana ia adalah manusia seperti kita juga..
kita hidup di dunia ini hanya perlu diri kita di sayangi..
apa yang kita mahukan sama saja apa yang insan lain mahukan..
tuhan itu tidak kejam..
dia maha memaafkan hambanya..
kenapa kita tak boleh melakukan sebegitu..
andai kata sahabat mu tidak sempat ingin meminta maaf sebelum ia pergi..
adakah anda sudi memaafkannya..
walaupun ia banyak berbuat salah terhadap kamu..
anda rasa rohnya akan aman di sana..
jika anda tidak memaafkannya..
apa perasaan anda jika anda tidak di maafkan oleh insan yang anda sayangi..
adakah anda rasa diri anda bersalah seumur hidup..
saya pasti anda akan berusaha untuk meminta maaf..
agar diri anda dapat di maafi..
begitu juga dengan diri ku..
berusaha untuk diri ku dimaafkan..
tetapi masih tiada jawapan..
aku rasa diri ku betul2 bersalah seumur hidup..
sudah puas aku meminta maaf tetapi masih tiada jawapan..
andai kata aku pergi dulu darinya harap ia dapat maafkan aku..
harap aku tenang di sana...
aku harap sahabat2 ku dapat hidup dengan bahagia di samping insan yang tersayang hingga keakhir hayat kamu..
aku tak minta lebih dari sahabat2 ku...
hanya satu..
bersedialah menyanyangi insan lain yang sudi, jujur dan ihklas menyanyangi kamu kerana peluang sebegitu tidak akan datang begitu mudah, kerana ia adalah pemberian tuhan yang amat berharga pada diri kita..
yang kekal untuk selama-lamanya..

::pesanan terakhir bagi yang bergelar sahabat::





p/s : thnks DONA LIYANA 

0 comments: